ירמיה ג
לביאור פסוק - לחצו עליו
ירמיה ג
ירמיה
פרק ג
#p929 #ch403
ב' שבט התש"פ
|
28.01.2020
בואו נשחק בפאזל
ארבע תמונות מרכיבות את פרקנו, לכל אחת מהן סיפור, מקום וזמן אחרים. מי הרכיב אותן לכדי פאזל מבולבל שכזה, רק כדי להעביר מסר מסוים?
מערכת 929
תשמעו קטע
מעדיפים לשמוע מאשר לקרוא? לרשותכם בקובץ האזנה: הפרק היומי, התקציר, ד"ר גילה וכמן, הרבה דליה מרקס, הרב דוד מנחם והרב בני לאו
סאונדקלאוד
תקציר
האם יש סיכוי לשיקום?
מדרש
אבא בוכה על בן
רועה, אוהב או שופט - זה אותו הכאב, רק המילה שונה
צילום: איתי נדב
גילה וכמן
איך מסבירים שאנשים נצמדו למי שהגיע מהעיר שלהם, לזו שהכירה את סבתא שלהם? ש"המשפחה שלנו" יכלו להיות אנשים ללא קשר דם לכאורה, שניצלו מאותו מחנה או שהכירו בדרך לארץ?
רבקה נריה בן שחר
מרד הנשים הבוגדניות
ירמיה לא ממציא את הגלגל, עולם המטאפורות שלו שאוב מהתרבות בה הוא חי, בה נשים הן זונות, טמאות, כובסות. מה שמדהים הוא שעברו כל כך הרבה שנים ובעצם שום דבר לא השתנה
חן ארצי סרור
החצר האחורית קובעת
היינו מצפים שירמיהו יעדיף - כמו ממסד דתי סביר, כמו כל ממסד בעצם, שמירה על נורמות פרהסיה תקינות גם במחיר של חצר אחורית תוססת. אבל להיפך
יוסי בבליקי
חקר המקרא
כל ירושלים ארון
האם התנגד הנביא למציאותו של הארון בפולחן ה', או שמא מדובר כאן על טעות סמנטית?
אלכסנדר רופא
הגם ירמיהו בביטויים?
דימוי האישה המנאפת הזונה עם רבים "תחת כל עץ רענן", קולות הבכי של בני ישראל שהתקבעו בהמשך לשיר ועוד. יכול להיות שקם מתחרה לישעיהו?
מיכאל הנדלזלץ
ההזדמנות האחרונה של הצפון
איפה זה "הצפון", מהי ההזדמנות שנקרתה במפתיע, ומהי השליחות שהצליחה יותר מהצפוי
יואל בן נון
רבע שעה על הפרק עם הרב בני לאו
בני לאו
קדושת האחדות, קדושת הפולחן
מדוע חשוב כל כך לירמיהו לבטל את הריכוזיות שמבטא ארון ה'? האזינו לרב דוד מנחם
דוד מנחם
חופרים
שובבה ובוגדנית
מי גרועה יותר, מְשֻׁבָה או בֹּגֵדָה, וגם - על הקריאה לתשובה, על הגאולה הירמיינית שיש בה מהפיכה דתית ועל משפט מפרקנו שהפך לניב בעברית של ימינו